Denní režim
24 hodin KOLOLODI: příklad typického dne
- Vydatná snídaně na lodi v 8 hodin.
- Průvodce GEOTOURu podá nad mapou podrobné informace o hlavní doporučené trase
i alternativách (zkrácení a prodloužení, pro MTB, pro rekreační jezdce, pro rychlé silničáře apod.). Celodenní vzdálenost je ca 40 – 70 km, převýšení ca 700 – 1800 m. - Vylodění kol. Po skupinkách nebo jednotlivě odjezd. Kdo je unaven, nemá chuť, na kole nejezdí apod., může zůstat na lodi, která ostrov obepluje, případně zakotví na pěkném místě ke koupání nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď má někdy i mezipřistání během dne, které umožní zkrácení trasy = vylodění těm, kteří chtějí jet na kole jen část.
- Jízda na kole po ostrově dle vlastní volby, nejčastěji po dobrém asfaltu s malým provozem aut, ve zvlněném až kopcovitém, místy hornatém terénu. Pro MTB hodnotné terénní varianty (makadamy, kozí stezky). V úsecích cesty podél moře je možnost vykoupání.
- Uložení kol na horní palubu.
- Večeře na lodi, zpravidla v 19 hodin.
- Nocleh v kajutách. Během noci je loď vždy pevně vázána, nejčastěji u mola ve středu sympatického přístavního městečka. Výjimečně (0-1× za týden) se může na noc kotvit v přírodě, v klidné uzavřené zátoce.
- Ráno před snídaní vyplutí k dalšímu ostrovu, plavba ca 1-3 hodiny.
Odněkud někam anebo okruhem
Profil tras je zvlněný až kopcovitý, místy hornatý. Náročnost (povrch, profil, vzdálenost) je zpravidla možno ovlivnit vlastním výběrem.
Loď během dne zpravidla pluje mezi přístavy X (start) a Z (cíl), někdy je možnost nalodění nebo vylodění v mezilehlém přístavu Y pro rekreační jezdce (r) nebo pro ty, které v danou chvíli více láká pohoda na palubě; ti tak pojedou jen část hlavní doporučené trasy.
Kololoď je vhodná např. i pro páry s velkým výkonnostním rozdílem anebo z nichž na kole jezdí jen jeden (nazývejme ho cyklistou – c, případně sportovním cyklistou – s). Druhý (říkejme mu necyklista – n) může zůstat na lodi přes den – loď může zakotvit v opuštěné zátoce ke koupání nebo v příjemném městečku k jeho prohlídce. Navečer se cyklista s necyklistou setkají v přístavu Z. Než cyklista přijede, může necyklista na procházku (event. projížďku) v okolí přístavu Z, protože loď do Z dopluje obvykle dřív než cyklisté c a s, kteří jedou celodenní delší trasu. Viz obrázek výše.
Někdy loď zůstává celý den v jednom přístavu A. Na kole pak lze jet různě voleným okruhem, viz obrázek výše.